Latvijas 40. skolēnu zinātniskās konferences ietvaros 23. aprīlī Humanitāro zinātņu fakultātē pulcējās jaunie pētnieki un viņu skolotāji no Vidzemes, Kurzemes, Latgales, Zemgales un Rīgas.

Fakultātē par saviem pētījumiem skolēni stāstīja četrās grupās: Latviešu literatūrzinātnes un vēstures sekcijā
Latviešu valodniecības sekcijā
Cittautu valodniecības un ārzemju literatūras zinātnes sekcijā
Cittautu valodniecības un ārzemju literatūras zinātnes sekcijas krievu valodas apakšsekcijā
Kopumā tika prezentēti 40 darbi, kuru amplitūda bija plaša laikā un telpā. No vecmāmiņas māsas valodas un ģimenes epistolārā mantojuma izpētes līdz Latvijas prezidentu runas un fanstāstu teorētiskai izzināšanai. No zvaigznes tēla semantikas izpētes J. Rokpeļņa dzejā līdz internacionālo ēdienu nosaukumu atveides jautājumiem ēdienkartēs. 23. aprīlis bija interesanta diena Humanitāro zinātņu fakultātes pasniedzējiem un, cerams, rosinoša un patīkama diena skolēniem un skolotājiem.
Latvijas 40. skolēnu zinātniskās konferences
Latviešu valodniecības sekcijas laureāti I pakāpes diploms:
• Kristoferam Konovalovam, Cēsu Valsts ģimnāzijas 11. klases skolēnam, par darbu Augšzemnieku dialekta Viļakas izloksne manā dzimtā II pakāpes diploms:
• Krišam Jānim Kairim, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas 11. klases skolēnam, par darbu Ēdienu internacionālo nosaukumu latviskā atveide ēdienkartēs un pavārgrāmatās: problēmas un risinājumi
• Tīnai Žmuidai, Gulbenes vidusskolas 11. klases skolniecei, par darbu Latvijas Republikas Valsts prezidentu svētku runu loģiskā analīze III pakāpes diploms:
• Kristiānai Līvai Sokolovai, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei, par darbu Individuāli jaundarinājumi žurnālā “Ir” Latviešu literatūrzinātnes un vēstures sekcijas laureāti
I pakāpes diploms:
• Ogres Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei Annijai Rošānei par darbu „Zvaigznes tēla semantika Jāņa Rokpeļņa dzejā”, vadītāja Laimodota Jonkuse
II pakāpes diploms:
• Daugavpils Krievu vidusskolas-liceja 12. klases skolniecei Aleksandrai Koblencei par darbu „Vientulība kā lirikas varoņa sevis apjaušanas iespēja Edvīna Raupa dzejoļu krājumā “putn””, vadītāja Inga Sokolova
• Jūrmalas Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei Paulai Tārei par darbu “20. gadsimta 90. gadu subkultūras atspoguļojums Jāņa Joņeva romānā “Jelgava 94”, vadītāja Andžela Šustiņa
• Daugavpils Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniekam Tomam Skrindam par darbu „Latvieša tēls jaunākajā latviešu literatūrā”, vadītāja Ināra Žukovska. III pakāpes diploms:
• Āgenskalna Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei Katalīnai Bernānei par darbu „Esības vieglums Imanta Ziedoņa dzejā”, vadītāja Anita Vanaga
• Āgenskalna Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei Emijai Emīlijai Grigorjevai par darbu „Ūdens tēla interpretācija Rūdolfa Blaumaņa darbos”, vadītāja Anita Vanaga
• Madonas Valsts ģimnāzijas 11. klases skolniecei Laumai Zariņai par darbu „Fanstāstu attīstības nepieciešamība un iespējas Latvijā”, vadītāja Ārija Fārte
• Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas 12. klases skolēniem Lāsmai Brauķei un Jānim Valdemāram Eliāsam par darbu „Kārļa Eliāsa nepubliskotais epistulārais mantojums XX gs. latviešu literatūras vēstures kontekstā”, vadītājs Māris Bušmanis Cittautu valodniecības un ārzemju literatūras zinātnes un vēstures sekcijas laureāti I pakāpes diploms:
• Rīgas Franču liceja 12. klases skolniecei Katrīnai Štēbelei par darbu L’Analyse des symboles textuels et visuels dans le recueil des artistes surrealistes Paul Eluard et Man Ray, vadītāja Inta Murāne

II pakāpes diploms:
• Daugavpils Krievu vidusskolas-liceja 11. klases skolniecei Beatrisei Kazarinai par darbu Palpability of Time in Robert Hass’s Poem Collection Time and Materials: Poems 1997-2005, vadītāja Svetlana Veļigura
• Daugavpils Valsts ģimnāzijas 10. klases skolniecei Lienei Nitišai par darbu Lexikalische Parallelen im Deutschen und Lettischen, vadītāja Olga Osipova. III pakāpes diploms:
• Liepājas 15. vidusskolas 11. klases skolniekam Kristam Kormazovam par darbu Reading attitudes of upper secondary students of Liepaja Secondary School No.15 in the foreign language learning process, vadītāja Maija Ročāne
• Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas 11. klases skolniekam Rūdolfam Tomam Mežulim par darbu Die Auswirkung der Anglizismen auf den Sprachgebrauch am Beispiel vom Smartphone, vadītāja Ina Baumane
Foto: Edgars Zariņš

Dalīties