Līdz pat 10. jūnijam iespējams reģistrēties Ziemeļvalstu reliģiskās izglītības konferencei 2022 “Vai reliģiskā izglītība ir nonākusi krustcelēs?”, kas norisināsies Rīgā no 2022. gada 14. jūnija līdz 18. jūnijam. Konferencē uzstāsies vairāki reliģiskās izglītības akadēmiskajā jomā nozīmīgi pētnieki, kā, piemēram, Zanda Rubene, Mārtins Ubani (Martin Ubani), Karolīne Klintborga (Caroline Klintborg) un Robs Frītijs (Rob Freathy).

Pēdējās dekādes iezīmējas ar reliģiskās izglītības kā mācību priekšmeta identitātes izvērtēšanu mūsdienu daudzveidīgo izaicinājumu kontekstā. Reliģiskais plurālisms, ateistiskā un agnostiskā perspektīva, mākslīgais intelekts un informācijas tehnoloģiju straujā attīstība rada apstākļus, kuros reliģiskās izglītības tradicionālās prakses meklē arvien jaunus un inovatīvus risinājumus.

“Krustceles” ir metafora, kas atklāj šo meklējumu virzienu daudzveidību. Ko nozīmē reliģija pašas reliģiskās izglītības izpratnē? Joprojām pastāv diskusija par jēdzienu reliģija un pasaules  uzskats savstarpējām attiecībām un saistību ar izglītības saturu kopumā. Kas un kāda ir reliģiskās izglītības mērķauditorija? Pirmsskolas audzēkņi, pamatskolas un vidusskolas skolēni, kā arī sekulārā sabiedrība kopumā. Paaudžu savstarpējība un eksistenciālo jautājumu atbilžu meklējumi noved pie jautājuma par paaudžu raksturojumiem. Kā reliģiskajā izglītībā mācīties digitālajām paaudzēm? Kāda ir informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespēja mācību procesā? Mākslīgais intelekts (MI) vairs nav nākotne, bet jau ir tagadne. Tas rada apstākļus diskusijai par cilvēka un MI attiecībām ticības, reliģijas un pasaules uzskata kontekstā. Kādas inovācijas didaktikas jomā ir pieejamas jau šobrīd? Didaktika ir viena no zinātņu disciplīnām, kas pēdējās dekādēs līdzīgi meklē atbildes uz jautājumu, kā mācīt un kā mācīties? Reliģiskās izglītības didaktiem svarīgi meklēt saskares punktus ar dažādiem risinājumiem mācību priekšmetos, lai kopīgi reaģētu uz jaunajām izglītības satura organizācijas pieejām Nacionālajos Standartos.

Meklējot atbildes uz šiem aktuālajiem jautājumiem, konference saturiski koncentrēsies uz četrām pamattēmām:

  • Atjaunotas reliģiskās izglītības identitātes meklējumos (postsekulārisms, iekļaujoša reliģiskā izglītība, kvalitatīvas izmaiņas nacionālajos standartos);
  • Digitālās paaudzes un reliģiskā izglītība (y, z, α paaudzes, digitālā bērnība);
  • Skolotāju reliģiskā izglītība: izaicinājumi un iespējas izaugsmei;
  • Didaktiskās inovācijas un reliģiskā izglītība (inovatīvas pieejas mācīšanai un mācīšanās procesam).

Aicinām iepazīties ar konferences programmu

Reģistrējies konferencei jau šodien!

   

Dalīties